Retur & Reklamation

Information om returer & reklamation 

1. Ångerrätt hos Trendzone

Som konsument har du enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp utan anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varan. Från det att du meddelat att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan. Varan bör skickas tillbaka i originalförpackningen. Återbetalning sker via vår samarbetspartner DIBS Easy, "DIBS".


För ytterligare information se DIBS villkor. Notera att returfrakten bekostas av dig som kund om du ångrar ditt köp med undantag för skrymmande paket som levererats till din dörr. Notera även att om du går utanför vad som krävs för att fastställa varans funktion och egenskaper har Trendzone AB rätt att ta ut ett värdeminskningsavdrag vid retur. Trendzone kan också komma att ta ut en ersättning för eventuellt tillval av leverans.


1.1 Hur du går tillväga för att göra en retur

Steg 1: Kontakta oss på support@trendzone.se. Ange ditt ordernummer samt att du önskar returerna i ämnesraden.

(Exempel: Ämnesrad: "Retur Ordernummer #11006").


Steg 2: Paketera varan väl. Använd alltid originalförpackning när du returnerar en vara, förpackningen får däremot inte lov att vara ytterkatong då det kan skada varans skick. Om varan skadas vid returen så kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag Om det går så ber vi dig använda den förpackning du fått din vara i. Vi gör bedömning vid varje unik retur om storlek på avdraget, men minsta avdraget är 200 kr.


Steg 3: Du bekostar som kund själv din retur. Vi rekommenderar att du tar med dig varan till närmsta postombud så hjälper dem dig. Det går att boka frakt med flera logistikföretag, exempelvis DHL eller Postnord. DHL:s fraktbokningstjänst finner du här. Postnords tjänst finner du här.


Returadress Postnord: 

Trendzone AB c/o Eprix AB
BOX 7040

25007 Helsingborg


Returadress   DHL: 

          Trendzone AB c/o Eprix AB
          Verkstadsgatan 2 

          252 27 Helsingborg


2. Reklamation av en vara 

Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den. Under de första sex månaderna efter köpet är det Trendzone AB som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du som kund kunna bevisa att det inte är du som har orsakat felet allt i enlighet med konsumentlagstiftningen. Reklamationen ska ske senast 30 dagar från att du upptäckt felet.


2.1 Hur du går tillväga för att reklamera en vara

Steg 1: Kontakta oss på support@trendzone.se innan du returnerar varan.

I ämnesraden ber vi dig ange följande: "Reklamation Ordernummer #11006".

Det är viktigt att följande information finns med i reklamationsmailet:

  • Kontaktuppgifter
  • Ordernummer
  • Namn på produkten som ska reklameras
  • Bild samt beskrivning på skadan
  • Fyll i retursedeln efter att vi bekräftat att vi mottagit ditt mail om reklamation. I samband med att vi bekräftat att vi mottagit ditt mail om reklamation skickar vi dig en returfraktsedel.
  • Paketera varan väl och skicka med returfraktsedeln. Originalförpackningen ska vara oskadat och inga lappar eller fraktsedlar får fästas på originalförpackningen.

Vi återbetalar ditt köp när returen kommit oss tillhanda och blivit godkänd efter undersökning. Vid reklamation står Trendzone AB för returfrakten. Godkänns inte reklamationen står du som kund för returfrakten.


Notera att Trendzone AB har rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet eller byta varan mot en felfri vara.


3. Transportansvar av varor

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det Trendzone AB som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för varan. Därför rekommenderar vi altid att du använder en spårbar frakt när du returnerar. Vi uppmanar alla att kontrollera så att varan är felfri så snart det är möjligt efter mottagandet.


Om varan är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående per e-post till support@trendzone.se. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.


3.1 Hur du går tillväga för att anmäla en transportskada

Kontakta oss på support@trendzone.se innan du returnerar. Meddela oss följande information:

  • Kontaktuppgifter
  • Ordernummer
  • Namn på produkten som ska anmälas
  • Bild på skadan
  • Fyll i retursedeln och ange att det är en transportskada efter att vi bekräftat att vi mottagit din anmälan om transportskada.  I samband med att vi bekräftat att vi mottagit ditt mail om transportskada skickar vi dig en returfraktsedel.
  • Paketera varan väl och skicka med retursedeln. Fäst inga lappar eller fraktsedlar på originalförpackningen.

Vi återbetalar dig när returen kommit oss tillhanda och blivit godkänd efter undersökning.

10% rabatt