Leveransvillkor

Villkor för leverans av din beställning

1. Fri frakt över 499 kr*

Beställningar som överstiger 499 kr blir fraktfria med undantag för tyngre/skrymmande varor som exempelvis möbler och större inredningspjäser. Vid beställningar av varor som inte kan betraktas som skrymmande gäller den fraktfria gränsen vid 499 kr. Vad som gäller för just din beställning framgår i kassan när du väljer leveransmetod. 

De varor som är tyngre/skrymmande visas automatiskt i kassan då andra leveransmetoder än hemleverans inte är möjligt vid exempelvis beställningar av möbler och liknande.

* Vid beställningar som anses tyngre/skrymmande tillkommer en fraktkostnad på 249 kr. Vi har subventionerat fraktkostnaden så gott det går för att leveranskostnaden inte ska påverka slutpriset för dig som kund allt för mycket.

I samband med att du lagt din order så får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress som angetts i samband med köpet. I orderbekräftelsen specificeras vad du beställt och vad du betalt.

2. Leverans inom 2-5 vardagar

Din beställning skickas med DHL som levererar till hela Sverige inom 2-5 vardagar. När vi skickar din beställning så får du ett bekräftelse skickad till den e-postadress du angivit vid beställningen. Bekräftelsen innehåller ett spårningsnummer som är kopplat till din försändelse.

Du följer därefter smidigt beställningen hela vägen från vårt lager till dig. Klicka antingen på spårningsnumret i bekräftelsemailet du fick eller skriv in numret i DHL:s sökfunktion på deras hemsida.


karlinds-dhl-leverans


Om något blivit fel och kommit på det i efterhand så ber vi dig kontakta vår kundtjänst som skyndsamt och löpande svarar under dagen. Du når vår kundtjänst på telefonnummer 010-157 34 35 eller på support@trendzone.se.


3. Om din beställning blivit försenad

Om din beställning inte kommit efter 5 arbetsdagar från att du lagt din beställning så ber vi dig kontakta oss så hjälper vi dig, du kan kontakta oss här eller på support@trendzone.se så hjälper vi dig.

Skulle det av någon orsak bli en oförutsedd försening av din leverans och vi får kännedom om det så meddelar vi dig via e-post eller telefon så fort vi får kännedom om situationen. Skulle det bli någon försening har du enligt lag rätt att häva ditt köp (Lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar och om det skulle finnas något fel i vårt lagersaldo.

Få 10%