FAQ

Vanliga frågor & svar


FAQ-trendzone-kundtjänst


Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 499 kr. Vid köp varor som understiger 499 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr. 

Kan jag påskynda min leverans? 

Det går tyvärr inte att påskynda leveransen, vi skickar din beställning med DHL som levererar i hela Sverige inom 1-5 arbetsdagar. 

Vad gör jag om min beställning inte kommit efter 5 arbetsdagar?

Om det gått mer än 5 vardagar så ber vi dig informera vår kundtjänst om förseningen så hjälper vi dig. Du når oss skyndsamt och löpande under dagen på info@trendzone.se eller via telefon 010-157 34 35 vardagar mellan 09.00-16.00.


I samband med att vi skickar din beställning så får du ett bekräftelsemail som innehåller ett spårningsnummer till din försändelse. Du kan antingen klicka dig vidare i mailet eller så kan du skriva in ditt spårningsnummer i DHL:s spårningsfunktion här.

Hur returnerar jag? 

Steg 1: Skicka ett mail till info@trendzone.se där du anger ditt ordernummer (ordernumret finns i beställningsbekräftelsen som du fick när du lade din beställning).

Steg 2: Täck upp eller ta bort originaletiketten samt den gamla streckkoden på förpackningen. Det behöver tydligt framgå att paketet ska tillbaka till oss.

Steg 4: Boka och bekosta frakt själv via antingen DHL:s eller PostNords frakttjänster för privatpersoner, eller ta hjälp av närmsta utlämningsställe. Fäst retursedeln på förpackningen och lämna in paketet till närmsta utlämningsställe..

Avbeställningsperiod? 

När du handlar på Trendzone kan du alltid avbryta din order fram tills det att vi skickat beställningen. När du handlar på Trendzone har du alltid returrätt i 14 dagar från och med dagen efter det datum då du tagit emot din beställning.


Det innebär att du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla din beställning eller skicka tillbaka hela eller delar av den. Om du bestämmer dig för att returnera så ber vi dig kontakta oss på info@trendzone.se (finns ett mer utvecklat svar längre upp om returer).

När blir jag återbetald?

Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för oss att hantera din retur och återbetala dig. Vi börjar hantera din retur så fort vi tagit emot försändelsen. När vi hanterat din retur så skickar vi ett bekräftelsemail till dig om att vi tagit emot, hanterat och godkänt din retur och att en återbetalning är på väg. 


Återbetalningstiden kan variera bland bankerna men det tar i regel inte mer än 5 bankdagar, från att vi genomfört återbetalningen tills att pengarna finns på ditt konto.

Levererar ni till PO Box Adresser? 

Vi kan tyvärr inte skicka några paket till PO Box adresser av säkerhetsskäl.

10% rabatt