FAQ

Vanliga frågor & svar


FAQ-trendzone-kundtjänst

Vad kostar frakten?

Beställningar som överstiger 499 kr blir fraktfria med undantag för tyngre/skrymmande varor som exempelvis möbler och större inredningspjäser. Vid beställningar av varor som inte kan betraktas som skrymmande gäller den fraktfria gränsen vid 499 kr. Vad som gäller för just din beställning framgår i kassan när du väljer leveransmetod. 

De varor som är tyngre/skrymmande visas automatiskt i kassan då andra leveransmetoder än hemleverans inte är möjligt vid exempelvis beställningar av möbler och liknande.

* Vid beställningar som anses tyngre/skrymmande tillkommer en fraktkostnad på 249 kr. Vi har subventionerat fraktkostnaden så gott det går för att leveranskostnaden inte ska påverka slutpriset för dig som kund allt för mycket.

Kan jag påskynda min leverans? 

Det går tyvärr inte att påskynda leveransen, vi skickar din beställning med DHL som levererar i hela Sverige inom 2-5 arbetsdagar. 

Vad gör jag om min beställning inte kommit efter 5 arbetsdagar?

Om det gått mer än 5 vardagar så ber vi dig informera vår kundtjänst om förseningen så hjälper vi dig. Du når oss skyndsamt och löpande under dagen på support@trendzone.se eller via telefon 010-157 34 35 vardagar mellan 10.00-15.00.

I samband med att vi skickar din beställning så får du ett bekräftelsemail som innehåller ett spårningsnummer till din försändelse. Du kan antingen klicka dig vidare i mailet eller så kan du skriva in ditt spårningsnummer i DHL:s spårningsfunktion här

Hur returnerar jag? 

Steg 1: Kontakta oss på support@trendzone.se. Ange ditt ordernummer samt att du önskar returerna i ämnesraden.

(Exempel: Ämnesrad: "Retur Ordernummer #11006").


Steg 2: Paketera varan väl. Använd alltid originalförpackning när du returnerar en vara, förpackningen får däremot inte lov att vara ytterkatong då det kan skada varans skick. Om varan skadas vid returen så kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag Om det går så ber vi dig använda den förpackning du fått din vara i. Vi gör bedömning vid varje unik retur om storlek på avdraget, men minsta avdraget är 200 kr.


Steg 3: Du bekostar som kund själv din retur. Vi rekommenderar att du tar med dig varan till närmsta postombud så hjälper dem dig. Det går att boka frakt med flera logistikföretag, exempelvis DHL eller Postnord. DHL:s fraktbokningstjänst finner du här. Postnords tjänst finner du här.


Från det att du som kund anmält retur/reklamation ska varan återfinnas hos oss senast inom 14 dagar, i linje med Konsumentverket. Vill du läsa mer om vad som gäller kan du göra det på Konsumentsverkets hemsida här.


Returadress    Postnord: 

          Trendzone AB c/o Eprix AB
          BOX 7040

          250 07 Helsingborg


Returadress   DHL: 

          Trendzone AB c/o Eprix AB
          Verkstadsgatan 2 

          252 27 Helsingborg


Avbeställningsperiod? 

När du handlar på Trendzone kan du alltid avbryta din order fram tills det att vi skickat beställningen. När du handlar på Trendzone har du alltid returrätt i 14 dagar från och med dagen efter det datum då du tagit emot din beställning.


Det innebär att du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla din beställning eller skicka tillbaka hela eller delar av den. Om du bestämmer dig för att returnera så ber vi dig kontakta oss på support@trendzone.se (finns ett mer utvecklat svar längre upp om returer).

När blir jag återbetald?

Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för oss att hantera din retur och återbetala dig. Vi börjar hantera din retur så fort vi tagit emot försändelsen. När vi hanterat din retur så skickar vi ett bekräftelsemail till dig om att vi tagit emot, hanterat och godkänt din retur och att en återbetalning är på väg. 


Återbetalningstiden kan variera bland bankerna men det tar i regel inte mer än 5 bankdagar från att vi genomfört återbetalningen tills att pengarna finns på ditt konto.

Levererar ni till PO Box Adresser? 

Vi kan tyvärr inte skicka några paket till PO Box adresser av säkerhetsskäl.

Få 10%